Хранене и диети

yoga-for-weight-loss

Ще започна с причината, поради която реших да създам тази страница. От доста време се опитвам да си върна формата от преди. За година някъде откакто съм в София понапълнях с 4-5 килограма. Не ми се ще да се тегля, за да кажа точната цифра. Понижава самочувствието все пак, а аз не искам това да става :)) Някои ще кажат: „Ох, стига с тези диети…“. Да, ама не. След толкова време разбрах, че човек наистина е това, което яде и здравословният начин на живот не означава постоянни лишения и консумиране само на зеленчуци и плодове например. Мисълта ми е, че здравословното хранене е разнообразното. Но все пак, когато сме попрекалили и трупнали мазнинки, смятам, че е нужно да си обърнем внимание и ни е необходима диета. Особено, ако имаме доста за сваляне. Та аз искам сега да си върна предишните киклограми и този път съм твърдо решена, че ще си спазвам диетата, защото досега все се намираше причина: стрес, работа, пътувания… Човек, когато наистина иска нещо, го постига стига да е по силите му. От около 5 години не спирам да чета за здравословно хранене и диети. В началото разбира се си бях заблудена :)) В един момент бях стигнала тегло от 38кг!! Е, вярно тогава беше и доста напрегнат период – много проблеми, завършвах, учех за изпити, работех, майка ми влиза 2 пъти в болница и двата пъти едва не умря(благодаря на Господ, че не позволи това да се случи!), но същевременно съм си спазвала „диета“ кога съзнателно, кога не. Докарах си някои здравословни проблеми, които никак не бяха за пренебрегване. Затова се взех в ръце и реших, че трябва да кача някое килце. И май прекалих… :)) Не, че съм правила нещо особено, но хапвах дори да не бях гладна, за да не излезе, че съм с едно ядене за деня, както преди често се случваше. Тогава реших, че ще напълнявам здравословно и пробвах с НВД(Нисковъглехидратна диета). Хубавото в нея беше, че ако не си на отрицателен калориен баланс, не отслбаваш и наистина беше така – не отслабвах и не напълнявах. Така изкарах 4 месеца. Да си призная доста добре се чувствах с изключение на факта, че понякога пък заради невъзможността да ям НВД храни, стоях гладна. Залипсва ми и сладкото(много го обичам😛 ). И спрях. После започнах да напълнявам постепенно, но много малко. Изглеждах си добре, но на мен ми се струваше, че не е така. Пробвах няколко диети, от които имаше ефект. Но когато дойдох в София, започнах да пълнея. Ям си нормална, но… не знам какво става. Както и да е, това е отделен въпрос. Тук ще публикувам диетите, които съм изпробвала и наистина са дали резултат. Също така материали за полезни хранителни навици и всякакви неща, които са свързани с поддържането на организма ни здрав🙂 Надявам се, че ще са ви полезни и ще помогнат на всички, които искат да се поддържат здрави и красиви. И да не се вманиачавате с диетите, моля ви!!! Не ми е това целта! Диетата е за определено време, когато имаш да сваляш излишно тегло. Не са перманентни, защото иначе биха навредили по-скоро. Когато свалите килограмите, които искате, опитайте се да ги задържите с нормално хранене, без да прекалявате и да се нахвърляте на храната, която не ви е била позволена по време на диетата. Захранването е много важен период и без него се получава т.нар. „йо-йо“ ефект. Поставете си точни цели от рода на: искам да сваля 3кг или искам обиколката на талията ми да е 60см. Така, когато си постигнете целта, ще знаете, че е време да спрете диетата и постепенно да се върнете към НОРМАЛЕН режим на хранене. Опитайте се да усвоите полезните навици като например да не преяждате, да не стоите гладни по цял ден и после да се натъпчете, да пиете повечко вода(ще напиша някои статии и за водата – тя е един от основните компоненти на организма ни)… Диетата освен постигане на желаното тегло има и и още един благоприятен ефект: създава ни някои полезни хранителни навици. Говоря за добре балансираната диета, а не за тези, които поощряват пълен глад! Не забравяйте, че движението също трябва да бъде неизменна част от ежедневието ви, ако искате да постигнете резултат. И така… мисля, че казах достатъчно по въпроса. Време е да направя първите странички към тази тема.

6 thoughts on “Хранене и диети

  1. Eli каза:

    Здрасти! Според теб коя е най-ефикасната диета от тези, които си опитвала? Искам и аз да сваля 2-3 килца и се чудя коя да захвана.

    • Детелина каза:

      Здравей, Ели🙂 Най-ефикасна диета няма според мен. Всичко е доста индивидуално. Всеки организъм реагира на различните диети по различен начин. При мен най-голям ефект имаше безвъглехидратната диета, но смятам, че сама трябва да прецениш коя е най-подходяща за теб. Прецени какво обичаш да хапваш🙂 Ако обичаш месо, можеш да опиташ с безвъглехидратната диета или с тази на Дюкан. Ако си привърженик на плодовете, пробвай с плодове, чай и мед или пък с диетата на Байкова. Има и още много различни диети, от които хората са доволни, но всеки е доволен от различен режим на хранене, защото, както казах, индивидуално е. Няма изпитана рецепта😉 Важното е да имаш воля, да не си подложена на стрес по време на диета и да се захраниш дбре след края й. Така ще си доволна от резултата🙂 Ако искаш, ще ти дам някои сайтове, където можеш да прочетеш повече за диетите, за техните предимства и недостатъци. Успех!🙂

  2. Aлекс каза:

    Знаеш ли какъв е проблема? Че наистина много хора пишат за диети, за „здравословно“ хранене, но много малко от тях си дават сметка как се получава храната, с какво се третира при растеж и преработка, как се съхранява и в какви опаковки, какви витамини, минерали, хормони и химични замърсявания съдържа и как те влияят на организма…
    Ще дам един прост пример как се напълнява от нищо:) За да добият търговски вид и дълготрайност към брашната от коите се изготвят различни тестени изделия се добавя „глутен“. Този глутен е водонеразтворим белтък и като попадне в организма при продължителна употреба и в надноремни количества се натрупва в тънкото черво като циментова замазка. В тънкото черво се преработват(асимилират) по принцип мазнините… От там се абсорбират и различните минерали, витамини и ензими, които участват в преработката на храната, които и без това липсват в иднустриално гледаната храна. И когато те не могат да се усвоят- храната попаднала там има няколко пътя- гние, част от нея се натрупва като калови камъни в дебелото черво и останалата част се изхвърля непреработена. Тази част която се остава неасимилирана, нанася познатите поражения на организма- замърсяване на кръвоносната система и сърдечносъдови проблеми, рак и т.нат. Освен това в повечето брашна се добавя и съставка която е пряко свързана с диабета- неслучайно като относителен дял процента на диабетиците в т.нар. индустриални страни с „модерно хранене“ е един и същ.
    И като „черешка“ на написаното, при преработката на храната се добавят т.нар. „здравословни“ растителни мазнини…, но не в естествен вид, а дехидрогенирани (с отнет водород). Те имат свойството да запушват клетъчните мембрани и да разстройват обмяната на вещества на клетъчно ниво….
    Та, мисля че тези „подробности“ както и много други липсват в популярните статии за храненето както и учебниците за диетично хранене и затова ефекта от диетите е печален:). Но е похвално е старанието ти че търсиш!;)

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s