Безвъглехидратна диета

Безвъглехидратната диета почти напълно изключва въглехидратите с изключение на тези от зеленчуците. Изчистват се натрупаните мазнини от организма и не се гладува, което е голям плюс😉 Спазва се стриктно 24 дни, след което, ако имате още за сваляне се прави почивка преди да я започнете за още 24 дена. Не се яде по график или по определен брой пъти на ден, но е изключително важно да се консумират само разрешени храни. Дори един залък от забранените храни ще прекъсне процеса на топене на мазнини и ще се наложи да започнете диетата отначало. Препоръчително е да приемате витамини и минерали по време на диетата: C, Е, магнезий или някакви мултивитамини. Пийте по около 2л. вода на ден и спортувайте. Дори и леки физически усилия 3-4 пъти в седмицата за по около 30-40мин. ще са ви достатъчни. Може да правите упражнения вкъщи или да се разхождате, да танцувате, да практикувате някакъв спорт. Резултатите няма да зкъснеят😉 И не се притеснявайте, ако в даден момент задържате теглото си без да отслабвате. Това е временно явление.

Забранени храни

Хляб, картофи, брашно, ориз, грах, боб, галета, панирано месо, соя, тестени произведения, ядки, кренвирши. Всякакви видове запръжки, всички видове млечни произведения: мляко, сметана, сирене, кашкавал, топени и пушени сирена, масло, айрян. Също така кремове, маргарини, сладкиши, захар, шоколад, царевични пръчици, солети, сладоледи и НИКАКВИ ПЛОДОВЕ!

Позволени храни

Това са всички видове месо: говеждо, телешко, свинско, агнешко, гъска, патица, всички видове дреболии, дивеч. Всички начини да приготвяте храната са разрешени освен панирането. Можете да консумирате: пръжки (без хляб), сушено месо, колбаси (без кренвирши и такива, които съдържат соя), всички видове риби, включително и консервирани.
Другата разрешена част от храните са зеленчуците – всички салати, пресни и печени чушки, домати, краставици, прясно и кисело зеле, цвекло, морски дарове, лук, маслини, репички, спанак – всички зеленчуци, които може да срещнете на пазара. Освен месо можете да ядете яйца, приготвени по всички начини, а също така и лютеници, които са приготвени без захар.

Салатите можете да приготвяте със сол, оцет, олио, пипер, но БЕЗ СОСОВЕ.

Можете да пиете кафе, чай и минерална вода условието е да не слагате захар или мед, ако подслаждате използвайте изкуствени подсладители. След шестия ден на диетата може да пиете по половин литър вино.

32 thoughts on “Безвъглехидратна диета

  1. Цветелина каза:

    Искам да попитам дали зехтинът е позволен,защото пише,че салатите се подправат с олио?

  2. mariela petorva каза:

    чак странични ефекти,няма🙂 ставаш малко глупав🙂 но..това е цената🙂 мозъка има нужда от въглехидрати,за да работи нормално.При безвъглехидратната диета организма разполага с много малко въглехидрати.Нормално е да си забравите ключовете,да се заключите вкъщи,в колата🙂 и т.н Но диетата е страхотна ,с гарантиран ефект.Свалят се само излишни мазнини,не мускулна маса,както е при другите.Успех на всички🙂

  3. Марина каза:

    Здравейте,един може би глупав въпрос,но ме гложди,тиквичките са разрешени нали така?

  4. Вили каза:

    Здравейте, днес е 27-мия ми ден от както съм на тази диета и съм мн доволна от резултата, който показва кантара и как се чувствам като цяло. Преди диетата бях 68 кг, което никога не е било моето тегло, но последната година качих тези 6 кг, които днес и ги няма т.е съм 62 кг. Много лесно е спазването да диетата, защото не е крайна, яде се по всяко време и ако имате фантазия ще си приготвите уникални вкусотии. Успех на всички, които я правят! Аз мисля още малко да я продължа и да махна още 2-3 кг🙂

  5. miss_smile каза:

    dietata e mnogo dobra, pravila sym q dva puti i mislq da q zapochna za treti pat tezi dni, po spomeni svalih 7 kg 9izvinqvam se za latinicata, no nqmam bg ezik na tozi komp)

  6. Cvetanka каза:

    ЗДРАВЕЙТЕ! ИЗПЪЛНЯВАМ ДИЕТАТА10-11 ГОДИНИ. ПЪРВИТЕ ГОДИНИ ОТСЛАБНАХ 25 КИЛОГРАМА, КАТО ИЗЧЕЗНА МИГРЕНАТА И БОЛКИТЕ В КРАКАТА МИ, НЕ СЕ ЧУВСТВАМ ПОДТИСНАТА И НЕРВНА. В ПОЧИВКИТЕ МЕЖДУ ДИЕТИЧНИЯ ПЕРИОД НЕ ПРЕКАЛЯВАМ. НЕ СЪМ СТАНАЛА ТОПОЛКА, НО ПОДДЪРЖАМ НОВОТО СИ ТЕГЛО, КОЕТО Е ПОЛЕЗНО ЗА МЕН. СПОРЕД МЕН ВСЕ ПАК ВСИЧКО Е МНОГО ИДИВИДУАЛНО,НО СВОЛЯ БЕЗ ДА СЕ ВМАНИЕЧАВА ЧОВЕК МОЖЕ ДА ИМА ДОБРИ РЕЗУЛТАТИ.

  7. Ваня каза:

    Здравейте! Бихте ли ми казали царевицата към кои храни спада – забранени или разрешени?

    • Детелина каза:

      Забранени са всички плодове, защото съдържат доста въглехидрати. Идеята на диетата е въглехидратите да се сведат до минимум.

  8. Dida Dimitrova каза:

    Искам да попитам при спазване на тази диета разрешено ли е тлъсто месо? И още един въпрос – позволените въглехидрати в какво количество да се употребяват- като гарнитура към храната, или до наяждане с тях ?

    • Детелина каза:

      Тлъстото месо не е за предпочитане, тъй като идеята е да не се хапва твърде много мазно и въглехидрати. Най-малкото тлъстото месо е калорично и няма място в никоя диета. Не разбирам точно частта от въпроса ти „до наяждане с тях“. Все пак, ако искаш да остлабнеш и си наясно, че си на диета, трябва да осъзнаваш, че без лишения не може. Всяко прекаляване с каквото и да е, било то белтък, мазнини или въглехидрати, не се отразява добре на организма и го товари. Като цяло в диетата ограничения на количествата няма, но съобрази със собствения си организъм кое му се отразява добре или зле.

      • Dida Dimitrova каза:

        С цел си зададох въпросите. Защото пръжките СА разрешени. Т.е те са чисти мазнини, които не повишават инсулина, от там усещането на глад намалява, и довежда до отслабване. До като всички салати съдържат въглехидрати, от които гладът се увеличава, не зависимо от съдържащите фибри в тях. И…напротив, в тази диета не се броят калории, хапва се до като се нахраниш, избягвайки ( ограничавайки) зеленчуците, т.е салатите са в минимално количество от около половин купа само. Купата е 250 мл. Има голямо разминаване в истинската безвъглехидратна диета, а тази явно е “копната“ от бг.мамма, което не е автентична.Да не говорим за позволените салами,кебапчета и др. месни, в които де факто само месо няма. Хубав ден желая.

      • Детелина каза:

        Разбира се, че сте задали въпросите си с цел🙂 Мисля, че не съм твърдяла обратното.
        „Т.е те са чисти мазнини, които не повишават инсулина, от там усещането на глад намалява, и довежда до отслабване“ – това не е съвсем вярно или поне не по начина, по който сте го описала. Ако отделим здравословното хранене от която и да е диета, смятам, че можем да си навлечем здравословни проблеми. Ето защо според мен с животинските мазнини не бива да се прекалява. Никъде не съм написала, че се броят калории. Написала съм, че прекаляването с каквото и да е, не е полезно, което означава, че идеята е да не се преяжда. Не съм казвала, че трябва да си хапнеш само малко зеленчук и да си стоиш гладен. Точно това е едно от нещата в тази диета, което не те натоварва психически. Не поемаш точно определено количество храна, но се съобразяваш с хранителната й стойност и съдържание, така че въглехидратите да са най- малко за деня в сравнение с белтъчини и мазнини.
        И да, диетата е копирана от друг източник, не мисля, че това е нещо лошо. Публикувала съм диетите, които съм изпробвала върху себе си и са дали ефект, това е. Не претендирам, че съм я измислила, нито пък е забранена за разпространение🙂
        Що се отнася до саламите и кебапчетата – ако са домашни или от смляно месо, а не купувани готови от магазина, месо в тях се съдържа достатъчно!
        Самата вие разделяте твърде много нещата вместо да имате цялостен поглед и да помислите логически кое и защо е позволено в диетата. Лично мое мнение е, че макар и по-бързо да се отслабва при консумация на повече месо отколкото зеленчуци по време на диетата, по-малко натоварващо за черния дроб е да не се прекалява с месото. Това беше и причината да избера нея вместо тази на Дюкан, която за мен е изключително вредна и организмът така се насища от токсините, поети с месото, че горкият черен дроб, ако можеше, щеше да ни проклина :)))) Самият факт, че изключваш от менюто си тестени и захарни изделия, е достатъчен, за да се отслабне, защото не внасяш излишни въглехидрати, които се преобразуват после в мазнини и пълнеем(както и други процеси се случват в организма при намаляване на количеството им, но това е дълга тема).
        И пак мое лично мнение, след като години съм чела и изпробвала различни хранителни режими, диетата е подходяща за отслабване, но смятам, че не е от най-здравословните. Въпрос на лично усещане и цели е дали ще се спрете на нея или не.
        Хубав ден и на вас🙂

  9. Цветелина Георгиева каза:

    А зеленчуците печени и варени или само в суров вид?

  10. Dida Dimitrova каза:

    Надявам се,че разбирате добре английски. Ако не сте учили достатъчно вземете помощта на Гугъл. Ще ви пусна линк що е БЕЗ (ниско) въглехидратна диета и надявам се,че ще сте в добра кондиция да разберете,че това, което ВИЕ , уважаема проповядвате като такава е на милионни земни километри от действителността,🙂 Така е, когато не се знаят чуждите езици,😦 А относно тезата “що е здравословна храна“ може много да се пише, но не е тема в момента. Та, ето какво представлява ИСТИНСКАТА без/ ниско въглехидратна диета, сънародничке: https://en.wikipedia.org/wiki/No-carbohydrate_diet . А това, което Вие проповядвате в блога си е Ваша измишльотина, която няма нищо общо с истината !!! И последно…аз нямам нужда от отслабване и диети, интересувам се, обаче кое хранене е най-правилно за порастващите, защото затлъстяването в световен мащаб взема застрашителни размери. И колкото по-далече е човек от сладкиши и плодове, толкова по-дълго ще живее.

    • Детелина каза:

      Дълго се чудех да публикувам ли така „назидателния“ ви пост, но сметнах, че все пак може и да се получи нещо конструктивно от всичката тази агресия, която струи от вас към мен. Не знам защо е тя и какво искате да изразите чрез нея. Аз НЕ проповядвам нищо. Както отбелязах и в предишния си коментар, публикувам това, което съм изпробвала върху себе си. НЕ претендирам, че то е единствена и безусловна истина. Под термина „безвъглехидратна диета“ ще срещнете различни режими на хранене, които допускат или отричат консумацията на едно или друго. Аз обаче не съм привърженик на крайностите. Всеки организъм е и различен и обработва по различен начин храните, които поема. Не смятам, че тази диета е „грешна“ или „неправилна“. Тя е адаптирана от вашата т.нар. „истинска“ диета. И в това не виждам нищо лошо.
      Всеки има право на мнение кое е полезно, здравословно, кое му се отразява добре, с кое може да се справи по същия начин, както има право на мнение по отношение на политиката например. Така че уважавам вашето, но имайте и вие уважение към чуждото такова.
      За чуждите езици – работя в международна компания и ежедневно общувам на английски🙂 Не знам защо решихте изобщо да споменете нещо подобно като то няма пряка връзка с диетата(освен материала, който сте публикувала).
      Моля проявявайте уважение към хората, които четат и пишат! Ако получа още един агресивен коментар, бъдете сигурна, че няма да бъде публикуван! Идеята на блога е да споделям свои преживявания, вълнения, интереси и т.н. и по този начин да бъда полезна с опита си. Изобщо нямам за цел да „проповядвам“ каквото и да било.

  11. Вили каза:

    Здравейте, имам излишни 4-5кг. (това не е много за сваляне), от които желая да се оттърва. По принцип ям всякаква вредна храна и то в огромни количества. Та се чудих, ако се храня 25 дни само с месо и зеленчуци, но в големи количества, дали ще успея да сваля тези килограми? Все ще се стърпя да не хапвам сладко, но просто трябва да съм нахранена. Днес започнах и менюто ми беше: около 400гр. пилешко филе, 1 голяма краставица, 1 домат, голяма салата от моркови, две варени яйца и към 200гр. свинско месо. Това е общо за целия ден. Нахраних се, но не напълно да съм сита. Бихте ли ми дали мнение и препоръки, като човек, изпробвал диетата?🙂

    • Детелина каза:

      Здравейте! Трудно е да кажа дали ще отслабнете или не. По така описаното от вас меню си представям, че сте си хапнали за закуска, обед и вечеря по около 200г. месо, зеленчуци за салатка и 2 яйца зе междинна закуска. Като цяло месото е много за деня от гледна точка на това, че черния дроб се натоварва за обработването му, но от гледна точка на диетата е ок, тъй като при нея това е неизбежно, освен ако не хапвате повечко зеленчук за сметка на месото. Когато аз я правех, мисля че изяждах горе-долу същото количество месо в повечето дни. Много зависи и от това колко се движите. Спортувате ли нещо и колко пъти в седмицата? Ходите ли пеша? Ако диетата е съчетана с движение, мисля че ще свалите поне 2-3кг. за 21 дни. Няма как да ви кажа дали ще има ефект при вас. Зависи много и от това каква е вашата структура, колко по принцип си хапвате, как обработва различните храни организма ви. Казвате, че се чувствате сита, но не напълно, което означава, че това количество храна е по-малко за вас от нормалното. Това е, което мога да кажа от опит, но не мога да се обвържа с прогноза как ще ви се отрази диетата на вас. Имайте в предвид, че вероятно няма да се чувствате толкова енергична, колкото по принцип, тъй като въглехидратите в диетата са малко и затова ако спортувате интензивно, може все пак да понамалите малко тренировките, за да не се чувствате изтощена(но пак индивидуално и вие сама ще прецените има ли нужда). Също така чисто информационно ви казвам, че морковите по принцип съдържат повечко въглехидрати. Разбира се, това не означава да ги изключвате. Просто го имайте в предвид и вижте как на вас ви влияе приемът им🙂 Мислете и за отделителната система – ако хапвате само месо и моркови, ще се запечете. Препоръчвам зеленчуци, които имат разхлабващ ефект, за да нямате подобни проблеми. Аз хапвах най-вече домати, краставици, тиквички(те също са повечко въглехидрат, но много обичам:)). Не робувайте на някакви конкретики. Наблюдавайте организма си и сама ще стигнете до точното количество храна, което да приемате🙂 Надявам се да съм била полезна.

      • Вили каза:

        Благодаря ви, ще понамаля морковите и ще тренирам 2 на 2, тъй като такива са ми смените на работа. Когато бях приключа с диетата, ще пиша за резултати.

  12. Кристиана каза:

    Проблем ли е, че понякога сутрин когато се чувствам слаба си взимам по една чаена лъжичка мед?

    • Детелина каза:

      Не, разбира се, няма да припадаш само и само да не хапнеш въглехидрат😉 Може и по 1 сухарче или малка препечена филийка, най-добре от пълнозърнест хляб. Преди всичко мисли за здравето си.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s